Než položíte otázku JAK SI MÁM VYDĚLAT VÍC PENĚZ, řekněte především sami sobě popravdě, co je vaše silná stránka. Čím můžete přispět v tom a tom odvětví, ve kterém chcete pracovat. Co umíte líp, než všichni ostatní. PROČ by si vás někdo chtěl najmout nebo od vás koupit produkt nebo službu, kterou nabízíte?
Každý má nějaký dar, který pravděpodobně považuje za úplně běžnou věc, kterou určitě mají všichni, ale opak je pravdou. Najděte v sobě ten dar! A pak teprve začněte přemýšlet, jak ho zpeněžit.
Tady máte pár nápadů, jak si přivydělat k vašemu běžnému rozpočtu. A díky tomu, že se všechny tipy týkají online světa, je úplně jedno, jestli žijete ve velkém městě nebo v nejmenší vesničce v horách. Teda jestli v těch horách máte signál
TIP PRVNÍ: VYTVÁŘENÍ OBSAHU NA SOCIÁLNÍ SÍTĚ PRO MALÉ A STŘEDNÍ FIRMY VE VAŠEM OKOLÍ
Sociální sítě jsou marketingové kanály, které firmy využívají ke své propagaci. Je to Facebook, Instagram, Twitter, Linked In, Tik Tok, Snapchat. Zahrnuje se do nich i Pinterest, ačkoli je to vyhledávací program. Youtube a pak všechny seznamky, ale to se nás v tuhle chvíli netýká, o tom až jindy
Každá soudná firma, respektive každý soudný majitel firmy ví, že využívání všech těchto platforem pro svou propagaci je nezbytnost a hlavně, je to zadarmo. A byl by blázen, kdyby aspoň některou z nich nevyužil. A na to, aby mu k něčemu byla, musí na ní cpát nějaký obsah: fotky, texty nebo videa, ideálně všechno. Aby byl vidět, musí tohle zásobování provadět konzistentně, to znamená pravidelně a furt A kdo na to má mít čas, když musí především vést svou firmu. A v tu chvíli do hry skočíte vy.
Nejdřív si udělejte seznam firem ve vašem městě a okolí. Radím vám, začněte těmi malými a středními. Myslím, že pidifirmy typu zedník od vedle můžete ze seznamu rovnou vyloučit. Napište si jich do seznamu aspoň 30. Všechny restaurace a kavárny v okolí. Všechny sportovní kluby, kulturní centra, soukromé ordinace, právnické a realitní kanceláře a u všech zkontrolujte, jak vypadá jejich online prezentace. A když náhodou facebook nebo instagram nemají, už si pište poznámku, že jim do nabídky musíte přihodit založení jejich účtů.
Pak si sednete a uděláte projekt, takovou malou stručnou prezentaci toho, jak můžete té a té firmě pomoct s jejich marketingovými aktivitami na sociálních sítích. Nemusíte být žádný zručný grafik, tohle zvládnete i v powerpointové prezentaci. Nebo se mrkněte na canva.com, tam máte k dispozici neuvěřitelné množství hotových předloh, do kterých jen dáte své fotky a dopíšete text. A je to zadarmo a v češtině! Tuhle svou prezentaci rozešlete ve formátu pdf mailem všem firmám z vašeho seznamu.
Dám vám příklad: Za jeden, maximálně dva dny můžete udělat 30 fotek. Za další den je upravíte a napíšete k nim texty. A s tímhle balíčkem od vás firma vystačí na celý měsíc s instagramem. A vy ho prodáte za 5000 korun. Když se to rozpočítá na cenu za fotku, je to úplný pakatel. A pro vás to znamená, že máte 5 tisíc za 3 dny práce.
Když se vám podaří najít ještě další 2, je to týden práce a 15 tisíc korun navíc k vašemu běžnému výdělku.
TIP DRUHÝ: AFFILIATE MARKETING
Jestli jste ještě nikdy neslyšeli slovo affiliate, tak to je jednoduše provize z prodeje služeb nebo produktů na internetu.
Systém provizního prodeje online je několik druhů, ale pro mě osobně nejjednodušší co do používání, ale i co do možnosti využívat ho strategicky z dlouhodobého hlediska, je takzvaný Involved Affiliate Marketing. V překladu to znamená, že propagujete konkrétní produkty nebo služby, které sami využíváte a máte rádi.
Některé firmy mají vlastní affiliate program a tuhle informaci vždycky najdete na jejich webu. A pak jsou firmy, které vlastní programy nemají a proto jsou sdružené pod nějakou společností, která pro ně takové odkazy generuje.
Abyste si dokázali představit, řeknu vám, jak tenhle affiliate marketing používám já. Protože je to pro mě opravdu jen forma přivýdělku, nehledám firmy, které mají své programy, protože bych zapomněla, jaké firmy to vlastně jsou Takže jsem se zaregistrovala v programu, který se jmenuje Commition Junktion, najdete jí na stránkách cj.com. Tam je zaregistrovaný třeba Zoot, se kterým spolupracuju právě na bázi provizního prodeje. Takže když já si koupím na Zootu kabát nebo si ho vyberu a dostanu v rámci spolupráci a do článku na blogu dám odkaz na ten kabát, je to odkaz s mým kódem, který jsem si vygenerovala na stránkách CJ.
A vy, když na ten odkaz kliknete a kabát si koupíte, tak já z toho prodeje mám procenta. U různých firem jsou různé výše provizí, většinou je to od 3 do 7%. Ale jak říkám – lepší, než drátem do oka
Pro vás, jako koncového zákazníka, se nic nemění, zaplatíte úplně stejnou částku, jako kdybyste si ho koupili sami od sebe. Ale mě se sčítají provize a každý měsíc mi přijde na účet moje “výplata” za daný měsíc.
Společností, které združují firmy s provizním prodejem, je samozřejmě spousta. Stačí, když si zadáte do googlu například affiliate programy móda a kosmetika a hned budete vědět.
Nejdůležitější na celém tomhle je, abyste měli nějakou možnost online výstupu. Protože tohle není prodej Herbalifu, vy neobcházíte dům za domem a nezvoníte na zvonky. Tohle všechno se děje virtuálně na internetu. Tím nechci říct, že musíte mít zrovna blog. Ale minimálně facebookový účet ano. Zrovna tak můžete prolinky používat i svých videí na youtube nebo… u podcastu A je úplně jedno, jestli máte 100 sledujících nebo 100 tisíc. Jak se hezky říká, máte-li jednoho jediného sledujícího, jste influencer.
Jestli je vaše platforma jen instagram, tak to budete mít s affiliate odkazy trochu složitější, protože instagram nepovoluje v textech pod fotkou aktivní odkazy, které můžete prokliknout, abyste se rovnou dostali na stránky eshopu a provedli nákup. A málokdo si složitě bude kopírovat odkaz, aby ho pak dostal z instagramu do některého vyhledávače.
Zato mám pro vás jeden tajný tip: Nepodceňujte sílu Pinterestu. I když, jak už jsem říkala, to není sociální platforma v pravém slova smyslu, ten rozdíl nikdo neví a vy na něm můžete dokázat divy. Jestli na Pinterestu už máte svůj účet (je to zdarma!), tak proměňte vaši vášeň ke koukání a hledání krásných inspiračních fotek, hezkých outfitů nebo návodů na líčení ve výdělek.
Ale není nic špatného na tom, koupit si nové boty, sestavit k nim outfit na tu a tu příležitost, hezky to nafotit, dát k sobě na Pinterest a vašim sledujícím ulehčit hledání a rovnou jim ukázat odkaz, který je dovede přímo na ty vaše nové boty, aby si je mohli taky pořídit.
Jen vám kladu na srdce: dobře zvažte, s jakou značkou spojíte své jméno. Protože jak pořád dokola omílám: pověst máte jen jednu a nikdo není tak bohatý, aby si mohl koupit vlastní minulost. Chcete, aby vám tenhle provizní prodej šlapal, nechcete to za měsíc zabalit, protože už nebudete mít žádného sledujícího, to znamená nikoho, komu prodávat. Když pojedete jen na systém výplaty a nebudete u toho přemýšlet o těch, kterým zboží chcete prodat, oni na to přijdou. A vy můžete celý tenhle plán hodit do koše. Něco od nich chcete (koupit si, co nabízíte), tak pro ně taky něco musíte udělat.
TIP TŘETÍ: UZAVŘENÁ NEBO TAJNÁ SKUPINA NA FACEBOOKU
Tip, jak můžete platformu, na které je snad opravdu každý, využít ve svůj prospěch. Víte, že na facebooku máte možnost založit skupinu. Ta může být buď veřejná, uzavřená nebo tajná. A uzavřená nebo tajná jsou pro vás ty, na které se soustřeďte. Obě jdou totiž “zamknout” tak, že do nich mohou jen lidi, které schválíte, což v našem podání znamená lidi, kteří zaplatí.
Abych vám to vysvětlila úplně jednoduše – když si založíte ideálně tajnou skupinu, tak nikdo jiný, než její členové, neuvidí, co se v ní děje. U uzavřené sice nemohou ostatní nic postovat ani se jinak zapojovat, ale uvidí, co se tam děje. Takže doporučuju tu tajnou verzi.
V podstatě jde o to, že si můžete vytvořit systém membership site, ale nemusíte k tomu vytvářet webové stránky, ale celé to bude fungovat na facebooku. Skupinu uzavřete a vstup do ní budou mít jen platící členové. Buď můžete nabízet celoroční členství, které by mělo být levnější, než když zájemci budou platit členský poplatek každý měsíc.
Platby můžete realizovat buď přes účet na paypal.cz, to je strašně jednoduché a je to v češtině, nebojte. Nebo můžete použít váš klasický účet.
Sice to vypadá jako nejjednodušší ze všech těch mých tipů, ale popravdě, starat se každý den o to, co se ve vaší členské skupině děje, jestli někdo neporušuje pravidla a hlavně, každý den vytvářet zajímavý obsah, každý týden být live a odpovídat na otázky a vést diskuze, je dost časově náročné. Ale jestli nemáte problém komunikovat s lidmi, jestli zvládáte facebook levou zadní, nic z toho by pro vás neměl být problém.
Tak tohle byly tři rychlotipy, jak vydělat nějaké extra peníze, po kterých toužíte. Samozřejmě je dalších milion způsobů, jak využít veškerý potenciál online světa ve svůj prospěch. Můžete napsat ebook, můžete připravit online kurz, můžete prodávat nějaký vámi vyrobený produkt, můžete prodávat službu, kterou poskytujete, můžete v podstatě cokoli.
S láskou
vaše
